fredag 28 juni 2013

Feels good to be back

Efter att ha cyklat till och hem från På Språng i onsdags så var mina ben riktigt trötta. Fick mjölksyra av minsta lilla backe och kunde konstatera att intervallerna som jag drog på cykel i tisdags tog på ordentligt. Därför blev gårdagen veckans vilodag och på så fick också hälsenan en chans att återhämta sig ordentligt. Masserade och gjorde tåhävningar flera gånger om dagen både tisdag, onsdag och torsdag. Och det verkar ha funkat! Igår kväll kändes det helt bra så jag vågade mig på att föreslå en morgonjogg åt Johanna. Hon nappade direkt och klockan 8 imorse sprang vi iväg. Jag kände efter hela tiden men märkte inget i hälsenan! Yes! Lite stelt var det men nu var det lite högre upp i vaden och där vet jag att foamrollern och massage hjälper. 


Det var så skönt att springa idag: Inget ont, det var länge sedan jag sprang annat än en kort jogg före frukost och det var ännu länge sedan jag sprang i sällskap av Johanna. Men idag blev det av och jag fick ihop 10 härliga kilometer före vi var hemma igen. Bästa starten på dagen helt enkelt och skönt att vara tillbaka i löpskorna igen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar