onsdag 26 juni 2013

Europeiskt mattorg

Något som jag älskar att göra är att gå i matbutiker och bara titta, speciellt utomlands skulle jag kunna gå i timmar. Vet inte hur många gånger jag följde med till matbutiken bara för att strosa omkring när vi var i USA förra sommaren. 

Just idag behövde jag inte gå längre för inspiration än till Vasa torg där det just nu pågår ett europeiskt mattorg! 

Oliver

Olivtvålar som luktade helt underbart

Färska kryddor

Italiensk (?) nougat i alla de former

Något som jag alltid drömt om är att handla det mesta av min mat på torg och i saluhallen. Tänk att gå till torget och handla färsk fisk och färska kryddor och sedan gå hem och laga mat. Inget som funkar just nu som fattig studerande men kanske en dag!

Självklart följde något med hem idag också, en stark parmesanost och lite torkad frukt blev det. 

8 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Jag älskar också att gå omkring på torg och saluhallar som är fulla med härliga grejer. Synd att det ska vara så dyrt bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, osten kostade skjortan så den äter vi nog först på något speciellt tillfälle ;) Men kul att det händer sånt här i vår lilla stad :)

      Radera
  2. Vi köpt å en ost :) Åså sku ja vill ha na fudge elä na anna gott, di hadd ju så myki, men ja vejt int når ja ska fa ett he. Hu läng ska di ha hede?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo e fanns no myki gott, men ja provsmaka lite lite nougat å he va alltför sött... Bäter me ost ;) Di sku ha e enda till 7.7 så du hendar nåo :)

      Radera
  3. oj måst ta me ti torge tå hör jag :)

    SvaraRadera
  4. Jag gick förbi torget igår och hade så gärna velat köpa hem lite godsaker men kunde inte eftersom jag inte skulle ha tillgång till kylskåp på hela eftermiddagen! Men MÅSTE ta mig dit igen någon dag :)

    SvaraRadera